Derde Waddentocht 2018 de Bodden

woensdag 12 september van de haven van Barhöft naar de haven van Dabitz De volgende dagen voeren we over de meren. De Oostzee hadden we achter ons gelaten. Voordat we starten namen we koffie met het gebruikelijke fruithapje. Het varen op de Bodden viel vaak niet...

Derde Duitse Waddentocht 2018 Oostzee

Eerste deel Oostzee zaterdag 8 september Het was de bedoeling dat we naar de Duitse Wadden zouden gaan, maar het weer was weer slecht: harde wind en veel regen. Vorig jaar is er toen gekozen voor een tocht ten oosten van Rügen en nu ten westen van Rügen. Omdat alles...

Geslaagde voorbereiding Duitse Wadden

In het weekend van 18 en 19 augustus vond in Zeeland het jaarlijkse voorbereidingsweekend zeevaren plaats, gericht op de tweede week in september: een week Duitse Waddeneilanden. Thea, Aat, Theo, Evert, Hans en Maarten namen deel, waarbij in de buurt werd...

Binnenlandse trektocht Weerribben en de Wieden

Woensdagavond verzamelen  bij ons kanohuis is de afspraak. Na wat gemail besloten we wat eerder te vertrekken dan aangekondigd dus tegen zessen was de trailer klaar en was iedereen er nou ja, Ries moest nog even de KPN vertegenwoordigen in zijn mobiele werkunit (auto)...

Sfeerimpressie bij de Windhappers

Sfeerimpressie kanopolowedstrijden Windhappers in Den Haag. Zondagochtend 30 september vertrokken we in alle vroegte naar Den Haag. Vlakbij de Uithof is de kanovereniging "De Windhappers" gelegen waar deze dag in het teken stond van kanopolowedstrijden. Wij waren met...

Bouw trailerstalling

De bouw van de trailerstalling is op 1 september voortvarend begonnen. Ik zal steeds foto's toevoegen van de voortgang. 1 september Nog even een uitleg voor de start Bij iedereen uit zich de spanning op zijn manier: Gert Jan gaat op 1 been staan, Maarten kijkt naar...

Tiengemeten 30 juni en 1 juli

Ik had het al enige tijd op de website zien staan. Grootwatertocht rond eiland Tiengemeten onder leiding van Maarten. Nu ben ik sinds enige tijd in het bezit van een nieuwe kano en dan wil je ook wel eens kijken hoe dat vaart in de golven. Ik had een prachtige boot...

Maasvlakte Stellendam

We zijn in Stellendam gestart i.p.v. op de Maasvlakte omdat de A15 afgesloten was en we daarom een stuk moesten omrijden. Ook goed. Het was zonnig weer en zo goed als windstil. Ik was o.a. meegegaan om nog wat zeeërvaring op te doen. Dat gedeelte is niet gelukt. De...

Biesbosch werd Mark en Weerrijs

In het weekend van 28 april waren we heel wat van plan: weekendje varen in de Biesbosch en kamperen op de Vischplaat. Maar het dreigde zeer slecht weer te worden. Daarom de plannen aangepast, namelijk zondag 29 april naar de Mark en Weerrijs. Nu een keer geen...

Haveltrektocht juni 2018 (het vervolg)

Dag 5 woensdag 6 juni: Varen van Bivak Mögelin naar Bivak Grütz Wederom weer vroeg opgestaan, de oudjes willen weer vroeg vetrekken, er wordt helemaal geen rekening gehouden met de jongere generatie die volgende week weer gewoon moeten gaan werken. Heel vroeg Na met...